SGA Jubileum Rapid Toernooi op 26 mei

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
Guus
Expert
Expert
Contacteer:

SGA Jubileum Rapid Toernooi op 26 mei

Bericht door Guus » zo apr 22, 2018 8:40 am

Voor SGA-ers die willen mee doen, hier de directe link naar het inschrijf formulier: https://goo.gl/forms/iydJw5cM2KyjSU6n1
Graag niet te lang wachten, want we willen graag weten of we nog extra tafels en stoelen moeten regelen. Ook voor de catering is enige voorbereiding vereist.

Afbeelding
Doordat ik de laatste tijd vaker schaak, merk ik dat ik steeds rotter dam

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Re: SGA Jubileum Rapid Toernooi op 26 mei

Bericht door Ed van de Gevel » zo apr 22, 2018 1:33 pm

Hebben we ook ergens een lijst met wie zich al heeft ingeschreven on-line staan?
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » vr mei 25, 2018 12:57 am

Ja, er is een deelnemers lijst. Die kun je via de homepage of de toernooi pagina vinden.

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » za mei 26, 2018 6:59 pm

En de winnaars zijn:
groep A: Lukas Boutens
groep B: Remco van Rinsum
groep C: Caspar Oskam en Gerben van Pel
groep D: Judith van Amerongen
groep E: Johan Leiding
groep F: Srinivasan Paramasivam
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » zo mei 27, 2018 8:01 am

Hieronder de fotos van de groep winnaars (dank aan fotograaf Ed van de Gevel).

Groep A: Lukas Boutens
GroepA.jpg
Groep B: Remco van Rinsum
GroepB.jpg
Groep C: Caspar Oskam en Gerben van Pel
GroepC.jpg
Groep D: Judith van Amerongen
GroepD.jpg
Groep E: Johan Leiding
GroepE.jpg
Groep F: Srinivasan Paramasivam
GroepF.jpg

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Bericht door Sytze van der Velde » zo mei 27, 2018 9:49 am

Het jubileum rapidtoernooi was erg gezellig: bijgepraat met flink wat (oud-)leden en ook lekker geschaakt.

De organisatie was wat mij betreft pico bello: hartelijk dank aan Wim, Guus en alle andere harde werkers van gisteren!

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » zo mei 27, 2018 5:07 pm

Ik heb een paar partijfragmenten in een nieuw draadje op het beveiligde gedeelte van het forum gezet (onder Overige)

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » ma mei 28, 2018 8:43 am

Ik heb een kort verslagje op Utrechtschaak geplaatst:

Mooi toernooi! Met 48 deelnemers, dus zes gesloten groepen van 8 spelers, kon er zeven ronden prima rapid gespeeld worden. Tussen de rondes was er tijd om even in de schaduw buiten op een tuinstoel bij te komen.

Lukas Boutens kwam op de fiets en wist in een spannende wedloop Dimitri van Leent en Tim Grutter een halfje (5,5 uit 7) voor te blijven. Tom de Jong, Henrik Porte, Tjerk Hacquebord, Peter Reedijk en Rogier Dijk completeerden de eerste groep.

In de overige groepen waren soms verrassingen (rating laagste Remco van Rinsum won, voor insiders niet verrassend, de B-groep) en soms niet (Johan Leiding won uiteraard groep E).

De enige dame in het gezelschap, Judith van Amerongen, won soeverein groep D.
Groep C werd een prooi voor thuisspeler Caspar Oskam en Gerben van Pel, die iedereen van het bord mepten maar elkaar niet aan durfden te pakken.

In groep F tenslotte kwam NK deelnemer Peter Nitrauw ('s morgens van het Hooglandse voetbalveld geplukt en dus de eerste ronden met voetbalschoenen nog aan zijn zetten uitvoerend) net niet aan de groepswinst. Een eervolle tweede plaats achter de zeer blije Srinivasan Paramasivam was zijn deel.

De organisatie was blij met de opkomst, de sfeer en het ontspannen verloop. Een mooi regionaal toernooi met kleine geldprijzen. Die geldprijzen waren overigens in alle groepen hetzelfde.

Volgend jaar maar weer laten plaatsvinden (SGA 126 jaar)!
Verba volant, scripta manent

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » wo mei 30, 2018 10:38 pm

Ik vond het een uitermate geslaagde dag. :dance:

Ik speelde vrij droevig, maar gelukkig hadden er meer in onze groep niet een al te goede dag. Het feit dat mijn partij tegen Lukas, waar ik met wit met heel veel moeite een remise uit wist te slepen, met afstand mijn beste partij was deze dag zegt genoeg. Uiteindelijk nog een acceptabele 5 uit 7 gescoord, gezien mijn score in toernooien met dit tempo afgelopen jaren is dat ver boven verwachting :roll: .

Volgend jaar maar weer proberen dan!

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » do mei 31, 2018 3:48 pm

Toernooi impressie van Tom Officier staat op de Hooglandse schaaksite:
Schaakgenootschap Amersfoort bestaat dit jaar 125 jaar! Is uiteraard een hele goede reden om hier stil bij te staan. Eén van de activiteiten die georganiseerd worden om dit lustrum luister bij te zetten is een rapidtoernooi. Op een zonnige zaterdag, 26 mei togen ruim 40 schakers naar het nieuwe denksportcentrum gelegen aan de Nijverheidsweg. Voor mij meteen een gelegenheid om met het nieuwe onderkomen van onze buurman kennis te maken. Zij beschikken over een mooie ruime zaal die halverwege met een scherm gescheiden wordt. In het voorste gedeelte is de bar en eventueel kan boven ook nog geschaakt worden.
Er werd gestreden in zes groepen van acht spelers op sterkte ingedeeld. Ieder had een kwartier bedenktijd plus vier seconden per zet erbij. Van Hooglandse zijde waren vier deelnemers actief. Beer Heitinga scoorde vier punten in groep F en kwam net niet in de prijzen. Eduard Wijono, die in groep D acteerde scoorde 3,5 punt en legde net zoals Beer beslag op de vierde stek. Ikzelf speelde in de B groep. Tot en met de één na laatste ronde voerde ik (gedeeld) het deelnemersveld aan maar in de slotronde liep ik tegen mijn enige nederlaag aan. Ons oud-lid Arjan Tissink was net wat handiger in tijdnood en uiteindelijk was een gedeelde tweede/derde plaats (4,5 punt) mijn eindresultaat. En een klein geldprijsje, altijd leuk natuurlijk! Ook Tim Grutter ging niet met lege handen huiswaarts. In de sterkste groep scoorde Tim 5 punten. Goed voor de gedeelde tweede/derde stek. Hij won wel als enige van de toernooiwinnaar Lukas Boutens!
Ik heb een uitermate plezierige middag beleefd en ik zal er volgend jaar zeker weer bij zijn. En hopelijk dan met wat meer clubgenoten, het is het zeker waard!
Bron: http://www.schakeninhoogland.nl/2018/05 ... -officier/

Plaats reactie