25e Echternach Open

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

25e Echternach Open

Bericht door Ed van de Gevel » za apr 14, 2018 2:57 pm

Liebe Schachfreunde,

Unser 25. Echternacher Open findet am 16. und 17. Juni 2018 statt.
Alle Infos gibt es unter
https://desprenger-echternach.lu/index.php/de/open

--------------

Dear chessfriends,

Our 25th international Open will take place on 16 and 17 June 2018.
Information is available on
https://desprenger-echternach.lu/index.php/en/open-en

--------------

Chers amis du jeu d'échecs,

Notre 25ème Open international aura lieu les 16 et 17 juin 2018.
Les informations sont disponibles sur
https://desprenger-echternach.lu/index.php/fr/open-fr

--------------

Hallo schaakvriend,

Onze 25. Echternacher open word 2018 aan de 16. en 17. juni zijn.
Alle vorlichtingen on
https://desprenger-echternach.lu/index.php/nl/open-nl
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

Dimi
Expert
Expert

Re: 25e Echternach Open

Bericht door Dimi » zo apr 15, 2018 7:37 pm

Ik ben er weer bij (mijn 16e keer Echternach) :dance:

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » ma apr 16, 2018 8:10 pm

Ik heb me ook reeds ingeschreven voor het toernooi en ben er dit jaar ook weer bij. Geen idee voor de hoeveelste keer, want ik ben de tel kwijt :D
Doordat ik de laatste tijd vaker schaak, merk ik dat ik steeds rotter dam

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » vr apr 20, 2018 10:08 pm

Ik was ook al jaren de tel kwijt, maar ik kreeg vorig jaar een prijs omdat ik voor de 15e keer mee deed.

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » za apr 21, 2018 5:47 pm

En ook net ingeschreven!
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » zo apr 22, 2018 8:34 am

En dat is 3 SGA-ers.. Nog meer liefhebbers voor een leuk weekendje Luxemburg?

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » ma jun 18, 2018 11:36 am

Dit jaar waren er 4 SGA-ers afgereisd naar het pittoreske Echternach: Dimitri, Henrik, Cas en ondergetekende.
Het was weer een groot toernooi met meer dan 300 deelnemers die in actie kwamen in de abdij. Formule is als vanouds: 1 grote groep met rapid tempo 45 min pppp. 5 partijen op zaterdag en 4 op zondag.

Vrijdag na het inchecken gelijk door naar onze favo Italiaan voor uitgebreid diner op het zonnige achter terras. Daarna door naar een ander barretje in de hoofdstraat. Het was iets te gezellig, want de klok wees 2 uur aan toen ik in de hotel kamer kwam. Al met al wel een prima start van een schaakweekend. :)

Zaterdag is voor mij altijd een afwisselende dag. Winnen tegen een speler van 1000 en daarna klop van 2200 en winst op 1650. Uiteindelijk waren de laatste 2 partijen boven verwachting en eindigde ik op 4 uit 5. Grappig detail was dat ik in beide partijen met wit een Alapin mocht opzetten met fraaie stukoffers om tot een mat te komen. Je suis tres content :D

Zaterdagavond hadden Cas en ik het maar even wat rustiger aangedaan en vroegtijdig afgezwaaid. Henrik en Dimitri waren nog op het terras druk bezig met het bespreken van opening repertoires e.d. totdat er niet meer geschonken werd en in de bar het personeel was vertrokken.

Zondag mocht ik starten in de spiegelzaal. Het voordeel is dat het dan nog enigszins door gelucht is en de temperatuur nog prima te doen is. Het was overigens sowieso beter dan voorgaande jaren. Uiteindelijk 2 partijen verloren tegen 2200 tegenstanders. Daarna een stelling gekeept. Ik bood remise aan in tijdnoodfase (ik 1 minuut 30, tegenstander 3 minuten). Tegenstander weigerde. Bij vluggeren gaf hij al zijn stukken weg en ging uiteindelijk door zijn vlag met 20 seconden over op mijn klok.

Met 5 uit 8 was de laatste ronde tegen Henrik (hoe is het mogelijk met 300 deelnemers) met remise waardoor ik met 5.5 uit 9. Tevreden met het resultaat, niet echt met het spel. Al met al wel een reuze gezellig weekend. Op naar volgend jaar. :dance:

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » di jun 19, 2018 10:27 pm

Ik speelde een vrij wisselvallig toernooi. Ik struikelde al vrij snel (met wit nogwel) in een ronde waar ik normaal nog geen problemen zou verwachten, daarna moest ik in de achtervolging. Ook dat ging niet geheel vlekkeloos, maar na 7 rondes had ik 5.5 punt. Dat leverde mijn eerste titelhoudende tegenstander op (en als bonus een topbord in de een-na-laatste ronde). Geheel tegen de verwachting in rolde ik de local hero (nr 1 luxemburg, een IM met 2468) op na een woeste verdediging en een heuse truc tot slot. Met zwart nota bene. Als toetje mocht ik ronde 9 met wit op bord 5 tegen Judith Fuchs voor een topklassering spelen (droomloting natuurlijk, tussen de GMs). Helaas lukte het me niet er wat van te maken, ik vernaggelde de opening en ondanks dat ze daar bijna niks mee deed lukte het me niet haar onder druk te zetten. Het begint er een beetje op te lijken dat ik altijd faal als het ergens om gaat :roll: .

Al met al geen toptoernooi, maar wel weer leuke scalp te pakken en paar geinige potjes gespeeld. En het belangrijkste natuurlijk was dat het vet gezellig was! Volgend jaar maar weer proberen!

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » di jun 19, 2018 10:28 pm

Guus schreef:
ma jun 18, 2018 11:36 am
Zaterdagavond hadden Cas en ik het maar even wat rustiger aangedaan en vroegtijdig afgezwaaid. Henrik en Dimitri waren nog op het terras druk bezig met het bespreken van opening repertoires e.d. totdat er niet meer geschonken werd en in de bar het personeel was vertrokken.
Ze hadden inmiddels ook het licht uitgedaan.

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » do jun 21, 2018 1:39 am

Dimi schreef:
di jun 19, 2018 10:28 pm
Guus schreef:
ma jun 18, 2018 11:36 am
Ze hadden inmiddels ook het licht uitgedaan.
Bij ons ging het licht al veel eerder uit :D

Plaats reactie