Triandias Open Chess Tournament

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Triandias Open Chess Tournament

Bericht door Guus » do apr 05, 2018 8:59 pm

Hi,

Volgende week zullen Patrick en ik afreizen naar Thessaloniki en daar (onder andere) deelnemen aan het grootste schaaktoernooi van Griekenland!

De site : http://open.pat.gr/en/open-tournament/
Voorlopige (sterke) deelnemers lijst is hier te vinden: http://chess-results.com/tnr315505.aspx?lan=1

We zullen af en toe wel een update plaatsen met hoe het ons daar vergaat.

Cheers,
Guus
Doordat ik de laatste tijd vaker schaak, merk ik dat ik steeds rotter dam

caspar
Expert
Expert

Re: Triandias Open Chess Tournament

Bericht door caspar » do apr 12, 2018 1:56 pm

EN?? Hoe gaat ie??
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » do apr 12, 2018 8:03 pm

Kennelijk hebben de heren allebei twee byes opgenomen. Guus ( http://chess-results.com/tnr315505.aspx ... =30&snr=61 ) heeft verder een nul en een een. Patrick ( http://chess-results.com/tnr315505.aspx ... =30&snr=67 ) heeft twee nullen.
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » do apr 12, 2018 11:17 pm

Hi,

Hier even een kort bericht uit Thessaloniki. Eerste ronde was voor ons beide een zware loting, zoals wel vaker met grote groepen met zwitsers systeem indeling. Anyway, we konden het allebij niet bolwerken tegen veel sterkere tegenstanders.

2e ronde won ik wel van een jeugd speler (in 17 zetten en hij nog maar 17 minuten op de klok). Patrick verslikte zich in zijn jeugde tegenstander. Die jeugd spelers hebben vaak een lagere rating dan 1700, maar betalen dubbel tarief om in de hoogste A-groep mee te mogen doen. Dat geeft wel aan dat het talenten zijn en dat je er rustig 200 elo bij op mag tellen.

Ronde 3 en 4 idd een bye opgenomen. We hadden een excursie dag geboekt met boottocht en al.

Vandaag heeft Patrick een remise gespeeld waar ook niets meer dan dat in zat. Ik moest tegen een belg met 2080 en speelde met zwart een wat obscure opening, maar als gevolg heeft mijn tegenstander de hele tijd moeten keepen. Uiteindelijk won ik ergens een stuk en gaf hij direct op.

Toernooi is verder gemoedelijk en er hangt een goede sfeer. We zitten in een appartement midden in het centrum, maar achter een rustig kerkje. Speelzaal op 10 minuten lopen. Restaurants en barretjes te over en over het weer hebben we helemaal niks te klagen. Al met al vermaken we ons hier prima.

Groet uit zonnig Thessa,

Guus en Patrick

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » do apr 12, 2018 11:23 pm

Hierbij nog wat fotos bij het verhaal :D
Bijlagen
P4100003.JPG
chess_schakers3gb_TODO.jpg
chess_schakers2pat_TODO.jpg

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » ma apr 16, 2018 8:21 pm

Gister liep het toernooi met ronde 9 op z'n eind. Ik sloot af met een 0 tegen een jeugdig talent en Patrick haalde een vol punt op in m.i. zijn beste partij van het toernooi. Al met al een leuk toernooi, waarbij wel rekening moet worden gehouden dat elke ronde nooit op tijd begint. Indeling en live borden zijn op internet te vinden. Soms is het mogelijk om je op je tegenstander nog wat voor te bereiden.

Speelzaal is ruim en in april qua temperatuur prima te doen. Buiten staat een standje met een mooi terras waar je voor en na de speelronde kunt neerploffen om na te praten. Verder bevind het zich op het HelExpo terrein, wat voor ons 11 minuten lopen was vanaf ons appartement. Ons zat midden in het centrum, maar wel achter een rustig kerkje en op loop afstand naar de boulevard.

Thessaloniki is als 2e stad van het land en prima plaats waar veel te zien/doen is. Havenstad met grote boulevard met veel barretjes, clubs en restaurantjes. Eten is natuurlijk prima hier, laat dat maar aan de Grieken over. Verder lekker weer gehad: zon & niet te warm. Kortom: aanrader!

Uiteindelijk zijn zowel Patrick als ik op 4 uit 9 gefinished en tevreden over het spel.

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » ma apr 16, 2018 8:30 pm

Nog wat foto's voor de sfeer impressie...
Bijlagen
speelzaal.png
analyse.png

Plaats reactie