Gent open

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Gent open

Bericht door Ed van de Gevel » vr jul 13, 2018 9:31 am

Vandaag vertrek ik naar Gent om als vanouds mee te doen aan het plaatselijke open toernooi tijdens de beruchte feesten. Mocht ik een computer vinden in Gent waarmee ik het internet op kan, dan zal ik proberen in dit draadje verslag te doen van mijn belevenissen.
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

caspar
Expert
Expert

Re: Gent open

Bericht door caspar » vr jul 13, 2018 4:46 pm

Succes!!!
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » zo jul 15, 2018 2:25 am

Ronde 1 op live bord 1 heeft iedereen natuurlijk al gezien, dus daar maak ik verder geen woorden aan vuil. Nou ja; eentje dan: gelukkig was het niet bord twee... Ronde twee tegen een jeudig talent (1575) wel gewonnen. Morgen middag tegen 2366, met de drank van vanavond zal dat hem wel niet worden...
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » zo jul 15, 2018 5:25 pm

Spannender dan verwacht, maar helaas. Voor de liefhebbers van alle cijfertjes: http://www.kgsrl.be/open2018/index.html is de webpagina van het toernooi.

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » zo jul 15, 2018 8:47 pm

Nog weinig bijzonders te melden uit Gent. Ronde vier tegen 1576 volgens verwachting gewonnen, al had mijn tegenstander wel wat moeite met omvallen. Buiten het optreden van Chris Hageland heb ik qua optredens ook nog niets gezien waarvan nu direct kaartjes voor het volgende optreden ga boeken. Maar goed de grote optredens [Biezebaaze in diverse formaties en De Kreuners] moeten nog komen.
Prijzen voor een baco varieren tussen 7 euro en 9.80 ....

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » di jul 17, 2018 12:20 am

OK ik ben van schema veranderd: ik moet nu ´s middags met zwart van de zwakken winnen en ´s avonds met wit keepen tegen de sterkere. Het winnen in ronde 5 lukte, het keepen in ronde 6 niet - dus ik sta op de verwachte 3 uit 6. Vandaag was een dag voor de betere optredens met de blues groepen Bluebird, Tiny Legs Tim en Guy Verlinden. Daarnaast ook Biezebaaze (de Gentse Normaal). Dat viel qua drukte in de stad dan ook meteen te merken met diverse lichtkrant berichten over volle pleinen. Verder eindelijk de grote attractie van deze Feesten gezien: de vuurspugende draak op het Belfort.

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » wo jul 18, 2018 1:05 am

Normaal zijn de laatste drie rondes tegen ongeveer gelijkwaardige tegenstanders, maar dit jaar niet. De middagronde had minder dan 1650 de avondronde meer dan 2050. Kortom ik sta op 4 uit 8. Morgen voor de laatste keer dit jaar de trap op naar de speelzaal en daarna kan ik echt gaan Feesten. Doel 1: er is in Gent een café Giri, daar moet ik uiteraard heen. Verder valt te melden dat de tandarts blij zal zijn met mijn bezoek aan Gent, want dankzij het gezonde brood hier ligt er een kroon uit.

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » wo jul 18, 2018 9:32 am

Bah, voor de laatste ronde ben ik weer aan de andere kant van het schema terechtgekomen. Dus de laatste ronde met zwart tegen een Belg met 2071. Dat zou net wel eens te veel kunnen zijn.

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » wo jul 18, 2018 6:30 pm

Het bleek helemaal niet te veel. Eindscore 5 uit 9, tijd om te gaan Feesten. De partijen zet ik komende maandag als ik weer thuis ben on-line.

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » ma jul 23, 2018 5:04 pm

Hmm, partijen via ledenmenu geeft: fout bij toevoegen en een partij in het forum plakken geeft alleen nog maar de tekst en niet het schaakbord waarop de partij wordt getoond. Misschien dat het toevoegen van een bestand dat gedownload kan worden naar ieders schaaksoftware werkt.
Even proberen: staat hier
gent2018.pgn
(5.86 KiB) 10 keer gedownload
nu mijn bestand?

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » do aug 02, 2018 2:17 pm

Ik zag op de site van de organiserende vereniging nog een actie foto uit ronde 7:
IMG_5469.JPG

Plaats reactie